maanantai 13. maaliskuuta 2017

Pakkolepokin on paikallaan välillä


Lomailimme viime viikolla perheen kanssa, ja kotiin tullessani mietin jo seuraavan päivän metsäretkeä, vain minä ja eväät. Ehkä nuotio jossain mukavassa paikassa. Auringon paisteessa kuunnellen keväistä lintujen laulua. Sillä teemalla olisi ollut hyvä aloittaa tämä blogi.



Nyt olen kolmatta päivää ikkunasta katsellut auringon paistetta. Sairastuin yön aikana, kun olimme tulleet kotiin. Aluksi tietysti harmitti, olihan viikonloppuna mitä parhaimmat kelit ulkoiluun. Ja minulle on tärkeää päästä metsään lataamaan akkuja, myös yksin. Toisaalta... aurinkoisia kevätpäiviä on oletettavasti vielä muutamia tulossa, eikä minulle ole ennenkään tuottanut vaikeuksia löhötä pari päivää sohvalla hömppäohjelmia katsoen. 

Otin mallia tästä minun karvaisesta kaverista

Talitinttien laulu kuului sisälle asti ja seurasin niiden touhuja ikkunasta. Keväiset pesäntekopuuhat olivat täydessä käynnissä. Luontoa voi seurata monella tapaa, ei aina tarvitse mennä merta edemmäs kalaan. 


Sairastamisen jälkeenkin pitää ottaa varovasti. Ei pidä rehkiä pariin päivään. Vaikka huomenna lähdenkin jo asioille, niin metsäretki saa vielä odottaa. On siis hyvää aikaa suunnitella yöretkeä ystävän kanssa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinun viikonloppusi - hiljaisuuden retriitti

"Sinun viikonloppusi -hiljaisuuden retriitissä" saat keskittyä vain ja ainoastaan itseesi. Voit istua valmiiseen ruokapöyt...